Scoren met social media

10 miljoen Nederlanders zijn actief met social media. Het grote bereik en het gratis en interactieve karakter maken van social media een niet meer weg te denken communicatievorm. Wat kunnen sportverenigingen uit social media halen? Hoe kunnen ze bijvoorbeeld zorgen voor extra clubbinding? Of nieuwe leden werven? En hoe zorgen bestuurders dat leden als ambassadeur de club promoten? In deze praktijkgerichte sessie krijgen deelnemers concrete handvatten aangereikt waarmee de club zich optimaal kan profileren met netwerken als Facebook, Twitter en Instagram. De themabijeenkomsten over social media worden verzorgd door Martin van Berkel of Hans Slender.

 


Wil je deze opleiding als individu volgen?

Onze nieuwe website sportopleidingen.nl is gelanceerd. Op dit vernieuwde platform vind je voortaan al onze opleidingen en (bijscholingen) voor individuele trainers, bestuurders, scheidsrechters, opleiders en vrijwilligers. Wil je deze opleiding als individu volgen? Ga dan naar www.sportopleidingen.nl.

Hier op www.academievoorsportkader.nl vind je al onze incompany opleidingen/scholingen die we op maat kunnen leveren. Wanneer, waar en hoe jou het beste uitkomt. Voor kleine en grote groepen.


Wat wil iemand bereiken?

Waar wil de bestuurder de social media-kanalen voor gebruiken?

 

Wat kan iemand precies met Instagram, Twitter en Facebook?

Welke kansen biedt elke medium? Welke kanaal gebruikt de bestuurder voor welke doelen en welke doelgroepen?

 

Social media in de praktijk

Hoe maakt iemand van het gebruik van social media een succes?

 

Leden werven met social media?!

Hoe kan iemand social media inzetten om nieuwe leden te werven?

 

Uitvoering en organisatie

Hoe kan men het beheer op een slimme manier organiseren?

 

Over Hans Slender

Hans is docent en onderzoeker op het gebied van Sportmanagement. Daarnaast is hij adviseur op het gebied van social media in de sport bij de Hanzehogeschool in Groningen. (HBO School of Sportstudies) Hans is daarnaast verbonden aan het 'Lectoraat Sportwetenschap' gericht op sportbeleid en ondernemerschap'. Meer informatie: https://www.linkedin.com/in/hansslender

Over Martin van Berkel

Martin van Berkel is vrijwel dagelijks actief met het communicatievak en de amateursport. Hij is communicatieadviseur bij Rotterdam Sportsupport en de oprichter van Clubbereik. Martin is de auteur van het Handboek Communicatie voor sportverenigingen en het Handboek Social media voor sportverenigingen. Meer informatie: www.clubbereik.nl of www.facebook.com/clubbereik.

Er zijn geen bijeenkomsten.
Deel dit via: