Nieuwe inkomsten genereren met slimmere sponsoring en crowdfunding

Heeft een vereniging meer sponsors nodig? Of hebben ze met hun vereniging plannen voor aanpassing van hun complex en moet hier nog financiering nog geregeld worden? Dan is deze opleiding precies wat ze nodig hebben.

 


Wil je deze opleiding als individu volgen?

Onze nieuwe website sportopleidingen.nl is gelanceerd. Op dit vernieuwde platform vind je voortaan al onze opleidingen en (bijscholingen) voor individuele trainers, bestuurders, scheidsrechters, opleiders en vrijwilligers. Wil je deze opleiding als individu volgen? Ga dan naar www.sportopleidingen.nl.

Hier op www.academievoorsportkader.nl vind je al onze incompany opleidingen/scholingen die we op maat kunnen leveren. Wanneer, waar en hoe jou het beste uitkomt. Voor kleine en grote groepen.


 

Peter van Baak (1979), mede-oprichter van SponsorVisie, AdsToSport en Crowdfunding voor Clubs, heeft sport en commercie door de aderen vloeien. Hij speelde jarenlang tophockey bij T.H.C. Hurley. Daarnaast was hij actief als ondernemersadviseur. In 2010 startte hij SponsorVisie met als doel om sponsoring van lokale sportverenigingen te veranderen. Peter van Baak behandelt in het eerste deel de kansen die er liggen in een vernieuwend sponsorbeleid en in het tweede deel welke mogelijkheden crowdfunding biedt voor verenigingen en hoe dit succesvol wordt toegepast. 

"Enthousiasmerende workshop, die hopelijk gaat leiden tot mooie sponsor/crowdfundingsacties!"
Charley Verhaar, penningmeester SSN

"Het was een eye-opener. Crowdfunding biedt grote mogelijkheden voor extra inkomsten. Ik ben echt anders tegen de dingen aan gaan kijken."
Martin Houdijk, Hercules Handbal

"Ik vond het een zeer inspirerende bijeenkomst en eigenlijk een must voor elke sportverenigingsbestuurder." Erik van der Spek, TV Nedlloyd '70

Deel 1: Meer sponsors met minder moeite? Het kan!

Sponsoring is van oudsher één van de belangrijkste inkomstenbronnen van verenigingen. Bij veel verenigingen hebben de sponsorcommissies het moeilijk. Er is sprake van een dalende trend. Ook bezuinigingen van gemeenten, dalende kantineopbrengsten en stijgende kosten dwingen alle verenigingen om sponsoring serieus te nemen en een andere benadering te kiezen.

  • Maar hoe kan een vereniging dat aanpakken?
  • Hoe kan men bedrijven voor sponsoring van hun vereniging weten te interesseren?
  • Op welke manier organiseren ze dat?

Tijdens de workshop passeren een aantal slimme tips en trucs de revue die zich in de praktijk al bewezen hebben.

Deel 2: Crowdfunding, hoe benut iemand deze kans?

Fondsenwerving en financiering is veranderd. Steeds vaker worden bedrijven, nieuwe producten en creatieve projecten niet meer door één of enkele partijen gefinancierd, maar door een grote groep: Crowdfunding.

Crowdfunding groeit exponentieel. En het biedt ook kansen voor lokale sportvereniging. Maar het is een misvatting dat het ophalen van geld via crowdfunding eenvoudig is. Er is een gedegen plan voor nodig.

  • Wat is Crowdfunding en wat bepaalt het succes?
  • Waarom biedt Crowdfunding ook voor een sportvereniging een kans?
  • Hoe kan iemand Crowdfunding effectief inzetten binnen hun vereniging?

Na afloop van de workshop lopen deelnemers de zaal uit met alle inspiratie die nodig is om zelf met crowdfunding aan de gang te gaan.

Er zijn geen bijeenkomsten.
Deel dit via: