Nieuwe inkomsten genereren met slimmere sponsoring en crowdfunding

Heeft uw vereniging meer sponsors nodig? Of heeft u met uw vereniging plannen voor aanpassing van uw complex en moet hier nog financiering nog geregeld worden? Dan is deze precies wat u nodig heeft.

Peter van Baak (1979), mede-oprichter van SponsorVisie, AdsToSport en Crowdfunding voor Clubs, heeft sport en commercie door de aderen vloeien. Hij speelde jarenlang tophockey bij T.H.C. Hurley. Daarnaast was hij actief als ondernemersadviseur. In 2010 startte hij SponsorVisie met als doel om sponsoring van lokale sportverenigingen te veranderen. Peter van Baak behandelt in het eerste deel de kansen die er liggen in een vernieuwend sponsorbeleid en in het tweede deel welke mogelijkheden crowdfunding biedt voor verenigingen en hoe dit succesvol wordt toegepast. 

"Enthousiasmerende workshop, die hopelijk gaat leiden tot mooie sponsor/crowdfundingsacties!"
Charley Verhaar, penningmeester SSN

"Het was een eye-opener. Crowdfunding biedt grote mogelijkheden voor extra inkomsten. Ik ben echt anders tegen de dingen aan gaan kijken."
Martin Houdijk, Hercules Handbal

"Ik vond het een zeer inspirerende bijeenkomst en eigenlijk een must voor elke sportverenigingsbestuurder." Erik van der Spek, TV Nedlloyd '70

Deel 1: Meer sponsors met minder moeite? Het kan!

Sponsoring is van oudsher één van de belangrijkste inkomstenbronnen van verenigingen. Bij veel verenigingen hebben de sponsorcommissies het moeilijk. Er is sprake van een dalende trend. Ook bezuinigingen van gemeenten, dalende kantineopbrengsten en stijgende kosten dwingen alle verenigingen om sponsoring serieus te nemen en een andere benadering te kiezen.

  • Maar hoe pak je dat aan?
  • Hoe zorg je dat je bedrijven voor sponsoring van jouw vereniging weet te interesseren?
  • Op welke manier organiseer je dat?

Hou pen en papier bij de hand want tijdens de workshop passeren een aantal slimme tips en trucs de revue die zich in de praktijk al bewezen hebben.

Deel 2: Crowdfunding, hoe benut je deze kans?

Fondsenwerving en financiering is veranderd. Steeds vaker worden bedrijven, nieuwe producten en creatieve projecten niet meer door één of enkele partijen gefinancierd, maar door een grote groep: Crowdfunding.

Crowdfunding groeit exponentieel. En het biedt ook kansen voor lokale sportvereniging. Maar het is een misvatting dat het ophalen van geld via crowdfunding eenvoudig is. Er is een gedegen plan voor nodig.

  • Wat is Crowdfunding en wat bepaalt het succes?
  • Waarom biedt Crowdfunding ook voor jouw organisatie een kans?
  • Hoe zet je Crowdfunding effectief in binnen jouw vereniging?

Na afloop van de workshop loop je de zaal uit met alle inspiratie die nodig is om zelf met crowdfunding aan de gang te gaan.

Er zijn geen bijeenkomsten.
Deel dit via: